انتخاب لباس طرح دار برای بانوان چاق توصیه می شود یا نه؟
نوشته شده توسط : رعنا

سال هاست که بسیاری از بانوان معتقد هستند که لباس های طرح دارد مناسب افراد چاق نیستندو اما در طراحی های جدید این تفکر دور انداخته شده است. طراحان مد بر این باورند که بانوان چاق می توانند بخشی از لباس های خود را از پارچه های طرحدار انتخاب کنند. در این طراحی ها بهتر است برای نواحی لاغرتر بدن از پارچه های شاد و با طرح استفاده شود.

به عنوان مثال، اگر وزن اضافی در ناحیه پاها و باسن دارید ولی بخش بالاتنه ‌تان لاغرتر است، می‌ توانید پیراهن یا کت و دامنی انتخاب کنید که در ناحیه پاها از پارچه ‌های ساده و تیره استفاده شود و بخش بالایی آن‌ ها دارای رنگ روشن و طرح ‌های شاد باشد.

انواع طرح های پارچه که بانوان چاق می توانند استفاده کنند

طرح های راه راه: به طور معمول پارچه ها با طرح های عمودی، اندام را کشیده تر و لاغر تز نشان می دهند. به همین دلیل توصیه می شود که باننوان چاق از پارچه هایی با طرح عمودی استفاده کنند.

طرح های ریز: به طور کلی پارچه هایی که طرح های ریزتر دارند، قد را بلندتر و بدن را لاغرتر نشان می دهند. از طرف دیگر  پارچه ‌هایی با طرح ‌های درشت ‌تر و بزرگ ‌تر به دلیل اینکه چشم را مدت ‌زمان بیشتری مشغول واکاوی طرح می ‌کند، اندام را بزرگتر و چاق‌ تر نشان می ‌دهند.

طرح های زاویه دار: علاوه بر موارد گفته شده، پارچه هایی با طرح های زاویه دار نیز بدن را لاغر نشان می دهد. اما باید به این نکته توجه کنید که این نوع لباس ها نباید تنگ و چسبان باشند، زیرا نتیجه معکوس می دهند.

طرح لباس خلوت و شلوغ: در صورتی ‌که مایل به پوشیدن لباس با پارچه‌ طرح‌ دار هستید، توصیه می‌ کنیم اگر سلیقه‌ شما طرح پارچه‌ ریز است، از طرح‌ هایی استفاده کنید که فاصله‌ کم ‌تری با هم دارند. زیرا متصل ‌به‌ هم دیده می‌ شوند و شما را لاغرتر نشان می ‌دهند.

طرح‌ های با فاصله‌ زیاد چشم را بر روی هر طرح متمرکز می ‌کند و شما را چاق ‌تر نشان می ‌دهد. برای مثال طرح ‌های خال ‌خالی در صورتی‌ که ریز باشند شما را لاغرتر و در صورتی ‌که بزرگ ‌تر باشند، شما را چاق ‌تر نشان می‌ دهند.

بانوان چاق می توانند با مراجعه به مزون لباس مجلسی سایز بزرگ، از لباس های موجود در آنها که به صورت اصولی دوخته شده اند انتخاب کنند و یا لباس مدنظر خود را به طراحان آنها بسپرند تا برایشان به صورت اختصاصی دوخته شود.





:: موضوعات مرتبط: اسپانسر , ,
:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 13 اسفند 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: